Det här med rökning.

Jag och Tommy va ute och gick förut och pratade om en massa saker, som att mina syskon är väldigt duktiga på att rita och måla, och meka bil osv, jag är inte duktig på någonting sånt där, och så säger Tommy: men jo, du är ju duktig på att röka, det är väl en av dina största hobbys? lite med glimten i ögat, men även som en pik.

Jag vet att folk stör sig på min rökning och att det är jobbigt när jag ska röka så fort jag får chansen, men jag är så djupt beroende så börjar jag tänka på cigg, eller ser någon som röker, eller som nu när jag sitter och skriver så blir jag totalt röksugen och vill bara slita tag i paketet och gå ut på ballkongen, det spelar liksom ingen roll om jag rökte för 10 min sen, det är lite som en tvångs tanke.

Pappa försöker förklara för mig att man minsann får cancer av rökning, mår anmält dåligt fysiskt och kan få tandköttsproblem, som att jag inte redan visste det då? jag är ffs inte född i farstun.
Jag har försökt sluta röka, en miljon gånger, men suget tar alltid över, jag har helt enkelt inte karaktären, men jag skulle så hemskt gärna  vilja sluta, även om ni inte tror det, jag är inte stolt över att vara rökare.

Jag tycker att folk som faktiskt klarar av att sluta röka är värda en guldstjärna och lite till, för det är så himla starkt gjort att verkligen klara av det! Som lilla fröken Emma som faktiskt håller på att sluta röka, du är jävligt duktig bara så du vet det, och klarar du att sluta helt och hållet så ska du få en guld stjärna av mig ;)
jag tror iaf att du klarar de ^^

Men iaf tillbaka till saken, jag har inte karaktären just nu, kanske senare när allt har lugna ner sig lite, då kanske jag kan ta tag i det här med att sluta röka, men just nu så orkar jag inte springa runt och vara irreterad och nervös, det har jag liksom inte tid med ;)

men någon gång i livet kommer det att ske, någon gång ska jag bli rökfri, men ingen vet när, kanske om en månad, ett år eller tio år, det är bara jag som kan avgöra det, och nästa gång jag försöker så ska jag verkligen gå in för det, så att jag verkligen klarar det, de lovar jag.

Haha jag vart nog lite irreterad på Tommys komentar tror jag ;)



Äckliga jävla cancer pinnar, som ändå är så jävla
eftertraktade, och nu ska jag fan gå ut på ballkongen och ta en :P

over and out.

Kommentarer
Postat av: Emma H

Aaaw, va snällt =) En guldstjärna =)

2010-04-24 @ 10:13:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback