Händelse rik helg.

I helgen har vi hunnit med bra mkt, och det har resulterat i att jag inte har haft tid att blogga.
men nu har jag lite tid över ;)

Fredag: I Fredags slutade Hanna halv ett, så efter att vi hade hämta henne så åkte vi hem och stekte korv, och Hanna va ute och lekte en stund tills maten va klar. När vi hade ätit så åkte vi och hämta upp Susanne och Johan eftersom vi skulle ner till Hjortkvarn, och "hälsa på" Farmors grav. Vägen ditt va faktiskt lite jobbig, jag har inte varit i Hjortkvarn på evigheter och jag viste inte hur jag skulle reagera på att se graven och allt det där.
Men när vi väl kom fram så var det inga problem alls, det kändes mer som en lättnad.
Som tur är så kan jag Hjortkvarns kyrkogård som min egen ficka, så jag hade inga problem att hitta graven heller, Det enda som va svårt att förstå va att Farmor faktiskt låg under oss, ca 2 meter, det kändes lite skumt.
Men jag är lättad över att vi har varit där.

När vi va klara vid graven så passade vi på att visa Tommy "vårat" hus, eller pappas hus är det ju egentligen;)
Vi visade honom även affären och skolan vi gick på, den gammla kvarnen och lekparken vi lekte i när vi va små, Hjortkvarn har ju för övrigt bara en lekpark så det va inte så mkt att visa egentligen ;)
Kontoret och det gammla postkontoret visade vi oxå haha fast när Tommy fråga vad det va för kontor så viste vi inte, bara att det alltid har legat där ^^ det är något mindre kontor som antagligen styrs från Örebro.
Ungdomsgården visade vi oxå, men jag funderar på om det verkligen är kvar någon ungdomsgård där, det såg väldigt förfallet ut iaf.

När vi hade visa honom lilla Hjortkvarn så tyckte vi att vi lika gärna kunde visa honom Björnhammar, eftersom Tommy kallade Hjortkvarn spökstaden, så skulle han få se på en riktigt spökstad, och så visade vi spikfabriken som pappa har jobbat på i typ hela sitt liv som galvanisör, hur det nu stavas.
Haha Tommy fick nästan en chock när han kom upp till Björnhamar, inte ett liv så långt ögat kunde nå ;)

När vi hade visat Tommy runt i Hjortkvarn och Björnhamar, (vilket tog ca 20 min allt som allt) så bestämde vi oss för att åka och hälsa på Farfar, och han vart riktigt glad kan jag lova, och så fick han oss att lova att komma ner någon mer gång, och då ringa och förbereda honom så han skulle ha lite fika bröd :)
min goa lilla Farfar^^

ja det finns väl inte så mkt mer att säga om Fredagen just nu:P

Lördag: Började med att Tommy boy sov enda till halv elva och att jag och Hanna va ute och lekte i parken en sväng innan han vaknade, men när vi hade vaknat så tog vi oss en tur till affären och handla lite, sedan bestämde vi oss för att ta en sväng ner på stan och upptäckte att det va bilutställning ^^
så det blev ju te att gå runt på den och titta lite, det gick bra enda tills Hanna blev hungrig, då skulle ju det där med maten ske på en gång^^ Så till slut gick vi in på Farbror melkers och skulle ta oss lite "Frukost" Jag och Tommy tog en varsin baugette och Hanna ville ha en macka som låg i disken, jag och Tommy trodde att det va en vanlig macka, fast den va lite stor så fick hon den för att slippa skrik och panik där inne, Tommy hade ju i åtanke att han kunde hjälpa henne att äta upp den ^^ Men när servitrisen kom ut med den så va det pomes och allt till oxå, det va alltså en club sandwish. haha ungjävel ;) men hon åt faktiskt en hel halva av den och en hel del pomes, och Tommy och Jag hjälpte ju självklart till att äta upp lite ^^

Sen utbrister hon: det här är min bästa dag, i hela mitt liv! sötunge ;)

Efter vi hade fikat så ringer Johan ö och frågar om vi ska med på loppis, och det ska vi ju!
så åkte vi till Karlbergs loppisen, där fynda vi en blå sparkcykel te Hanna för en 20:a, visst den va sleten och hade sett sina glansdagar, men för en 20 så var det allt värt det, eftersom Hanna så gärna ville ha den ^^
Sen bestämde vi oss för att åka hem en stund i mellan, eftersom det va så förbannat mkt folk!
När vi kom tillbaka hade det minskat lite, och jag hittade lite smått och gött, ett jätte praktiskt rivjärn som det fanns en låda till, som samlar upp det man river, tyckte att vi minsann behövde en sån, så då slog jag till, hittade även två helt underbara krukor, jag älskar dom! slänger in en bild på dom :)

På kvällen åkte vi bort till Kilsta så jag fick köra lite, det går faktiskt bättre och bättre för varje gång^^
självklart va inte Hanna med i bilen då, Johan stod med henne en bit bort, så nu vet ni det ;)

Vi va även på Maxi, och eftersom det fortfarande är invigning så fick Hanna med sig en massa saker hem, som dom delade ut i dörren, bla en planch på Toys story :P

Idag har vi inte hunnit gjort så mkt mer, än varit borta en sväng på rävåsen och lekt, och Hanna har hunnit fått några utbrott, men det är väl så livet ska vara ;)

Bjuder på lite bilder nu, för nu orkar jag fasen inte skriva mer:



(klicka på bilderna så blir dom större)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback