Blod överallt!

Hanna ramla förut när vi va ute på promenad, hon åkte sparkcykel och helt plötsligt snubbla hon till flög framåt och fick cykeln på sig, Det såg väldigt hemskt ut! Ännu värre va det att se allt blod, det bara forsa från fingret, och jag hade svårt att se hur det hade gått, jag fick inte titta ordentligt först heller, men jag kan säga att hon blödde ner 3 näsdukar inom loppet av 2 minuter, men det va ju fingret och i fingret blöder det som regel mkt.

Det vart blodfläckar överallt på asfalten där hon ramlade, undrar vad folk lär tro som går förbi och ser det? hehe dom får väla för sig att någon har blivet mördad eller något;)

anyway, när jag väl hade fått Hanna att lugna ner sig, så kunde jag titta på fingret, det va nageln som hade spräkts på mitten, upp med nageln, alltså inte tvärs över utan rakt upp. Lite skin hade oxå spräkts men jag insåg att det inte va någon ide att åka till vårdcentralen med en spräckt nagel, dom kan liksom inte sy en nagel eller göra något annat åt det, så det är bara att hålla uppsikt på det, så det inte blir infekterat.

Ja la iaf is på såret, tvätta det och plåstra om henne, sedan la vi oss i våran säng och kolla barnkanalen och käka lite godis, och efter det va allt frid och fröjd igen, så hon började leka:) ♥
Nu är hon ute och leker en stund med Viktor, men hon kommer nog hem snart eftersom dom ska iväg här om en stund. :)

Fan vad hemskt det är när ens barn gör sig illa, snacka om vilken panik en får! Jag trodde jag skulle smälla av innan jag såg att det inte va så farligt, man får ju värsta bilderna i huvudet när man är orolig.

nä, nu har jag nog inge mer på hjärtat.

over and out




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback