Jag är ingen toppen mamma..

Om man tänker efter riktigt noga, så är jag nog inget mamma material alls, inte fören om en 10 år kanske, då kanske jag faktiskt kan ge mitt barn det hon behöver, vara den där super mamman som bakar, lagar mat, pysslar, leker, läser godnatt saga osv, gör det en mamma SKA göra, och inte allt tvärt i mot.

Jag kan baka, och har börjat gjort det, självklart kan jag laga mat oxå, men jag hatar att göra det! Om vi slår ut på 1 och ett halvt år hur ofta jag har stått vid spisen så kan man nog räkna gångerna på en hand. Jag har ju fått min privata kock nu, och då slipper jag att göra det, förut så va jag ju illa tvungen att laga mat :P

Visst leker jag med Hanna, men inte alls lika ofta som jag "borde" göra, jag läser sagor för henne dom få gångerna hon vill, hon kollar hellre på film, och visst kan vi sätta oss och rita o grejor ibland, men hur ofta händer det?
Hur ofta vill hon leka överhuvudtaget med mig då? inte alls ofta.

Jag går gärna ut på helgerna, tar mig ett glas och svänger mina lurviga, och låter Hanna få lite kvallitetstid med gammel mormor, för vem vet hur länge hon är i livet? om vi kollar dödsstatistiken i min släkt, så dör alla relativt ungt (säkert jag med,peppar peppar ta i trä!) Men ska vi kolla på det "normala" hushållet så ska jag vara hemma, dag ut och dag in och ta hand om mitt barn, inget ränande ute här inte, det skulle jag ha tänkt på innan jag skaffa barn.

Gud nåde mig som inte tränar och äter allt rätt, jag smittar av mig på mitt barn som kommer bli fet! fattar ni vad jag gör mot Hanna? jag sätter henne i fettfällan, hemska, hemska mig, och att jag ens har mage att ge mitt barn Lördags godis?! det borde fan vara skottpengar på mig!!
Och den där glassen hon fick härom veckan, när det inte ens va Lördag, det är nog det värsta jag har gjort, herregud, att jag kan behandla mitt barn på det där viset!

Det där med städning, man ska ju helst dammsuga varje dag.. ojojoj.. vilken gris jag är, och sängkläderna ska byttas en gång i veckan, helst varje dag om man skulle råka ha mkt sex.

OCH att jag har mage att låta min unge sitta och kolla på film och tv, det är ju för fasen skadligt, och bollibompa, hur kan jag låta henne titta på den skiten?! Då kan hon ju komma in i sin fantasi värld och leka något hon har sett på tv, och det är ju livsfarligt!

Haha ja, som ni säkert har förstått så är jag ironisk, men fatta vilka krav "alla" mammor har på sig i dagens läge, varför liksom?

Jag vet att Hanna är lycklig, jag är lycklig och Tompa är lycklig,  alla mår vi bra av det livet vi lever så varför ändra sig? :)

Jag är ingen toppen mamma, men jag är en skitmamma!

En skit mamma är bättre och roligare än en toppen mamma, så det så, fråga bara Hanna så får ni se, hon älskar att ha en halvknasig, skitmamma, och jag älskar att vara det :) ♥



En skitunge ♥

och



En skitmamma ;)


Kommentarer
Postat av: Emma H

Alla har sina brister som föräldrar, det är det som gör det dig speciell !

Vad skulle jag vara utan alla min jävla brister (; haha

2010-08-09 @ 16:01:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback