pepparkaksbak och lite till!

Igår gick jag och Hanna upp vid 7, jag gav henne frukost och sedan drog pepparkaksbaket igång! vi höll på till klockan tolv, ungefär. då räknar jag iofs med garneringen, men det tog sin lilla tid iaf, gjorde dubbla sattser eftersom en burk så gå till en julkorg (; här har ni lite efterlängtade färska bilder;



Hanna är helt inne i att baka pepparkakor ^^



och här är resultatet (;
enligt mig är det här Sveriges snyggaste pepparkakor!



Här tar hon på glasyr ^^



Haha här är mina pepparkakor, inte så snygga kanske, men dom duger (;

Efter pepparkaksbaket kom Tommy hem och gick o la sig och sov i någon timme,
sedan drog vi till Johan och Ulli för att kolla in deras nya lya! skitmysig va den!
kommer bli jättefint när dom är klara (:

Ulli hade även ett doft ljus i badrummet som luktade lakris, jag vart helt kär i det,
så jag måste införskaffa mig ett sådant jag med! (:

Idag vet jag inte riktigt vad jag ska göra, skulle behöva baka mer, men jag har inte allt hemma
tror jag :/ jobbigt att gå o bära på typ 5 kilo mjöl, socker osv. så jag väntar till efter helgen när Tommy är
hemma med att köpa det.

städning står ju alltid på schemat, de sliper en ju inte ifrån så att säga (;

aja, ska mysa ner mig i soffan med Hanna en stund och glo på barnprogram innan dagen tar fart!

puss på er ;)

Kommentarer
Postat av: Ulli

Det kommer bli sjukt fint sen i våran nya när det blir klart ;p

2010-12-18 @ 16:52:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback