Vad får man kalla sitt barn?

Det har varit en väldig diskution om att man inte ska kalla sitt barn tjock, det förstår jag verkligen, det är inte rätt någonstans, men när man leker och säger är du mammas lilla tjockis, eller mammas lilla gosebulle? det anser inte jag vara fel, så länge man inte skriker rätt ut; du är tjock, du är ful osv. men vart går gränsen?

Jag kan säga att jag har nog aldrig kalla Hanna för mammas  lilla tjockis, men där i mot mammas Lilla gosebulle/minigris/griskulting och skitunge. Jag gör det på ett kärleksfullt sett och jag menar inge som helst illa med det, att jag kallar henne för minigris och griskulting har inget med att göra att jag tycker hon är ful, eller liknar en gris, utan jag tycker grisar är söta, och för mig har det kommit naturligt att kalla henne det.
Eftersom jag tycker Hanna är förbannat söt :)

Skitunge och gosebulle har jag faktiskt fått från min egen pappa, han sa jämt; skitungar och ryckte oss i näsan, på ett sånt där kärleksfullt sätt, ni vet? och inte fan har jag farit illa av det ;)
gosebulle sa han så fort han fick chansen ungefär, och nä jag känner mig fan inte överviktig för det..
så en del folk övereagerar väldigt skarpt när det gäller visa saker, okej som jag skrev längre upp man ska inte häva ur sig att ett barn är tjockt ful, eller vad det nu kan vara, men i lekandes stund, eller när man myser måste man väl ändå få ha sina egna myspys ord ellerhur? :)

Jag kallar ju även Hanna för; hjärtat, fröken hårdrock, prinsessan, trollunge, busunge, monstret, pruttunge, Hanna banana och även Hanna om vi nu ska vara så noga, eftersom fröken heter Johanna.
Kärt barn har många namn helt enkelt.

Jag känner iaf att dom här orden är som små kärleksförklaringar oss  mellan, för det är ju våra smeknamn, liksom som ett ömhetsbevis, jag tror nästan ni förstår ;)

Haha a just ja, jag glömde ju ett smeknamn min lillebror kallar ju alltid Hanna för babyface, det har han gjort sen hon va en pytte,pytte liten bebis, och Hanna trivs med det, men därimot är det bara Johan som får säga det till henne, ingen annan för då blir hon arg.
Där kanske man märker skillnaden, visa personer får säga saker, för att hon vet att dom inte menar något illa, och så kanske det helt enkelt är för alla barn?

Jag vet iaf att Hanna inte tar illa upp för alla smeknamn som hon har, för hon är en kaxig liten dam, och skulle hon inte tycka om dom, så skulle hon säga det. punkt slut.



Här är hon!


Trollungen, skitungen, prinsessanhårdrock, fröken hårdrock, gosebullen, griskultingen, minigrisen,
hjärtat,älsklingen,monstret, pruttungen, "baby face" m.m.

Ett älskat barn har som sagt många namn :)






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback