vårdcentralen..

Idag har vi spenderat våran dag på vårdcentralen.. pga kattbett.
Igår höll Hanna på som vanligt med Urban, hon drar och sliter i honom osv, hon kan vara riktigt elak ibland. :( till slut fick han nog och bett henne, eftersom jag va i köket och dom två i sovrummet så var jag inte säker på om han hade bittet eller om han hade satt klorna i henne bara, det va lite svårt att avgöra. iaf så  hade jag uppsikt på det, och igår syndes det ingenting, men i morse när vi kom till dagis och kollade handen så hade den börjat svullnat upp, eller ja, den va bara lite röd. fröken sa att dom skulle hålla uppsikt och höra av sig om det blev värre.. klockan 1 idag ringde dom och sa att Hannas hand inte såg bra ut, så vi åkte dit efter henne, och mkt riktigt handen var helt svullen och röd :( ringde till karolina, Hanna tillhör ju den vårdcentralen men ska egentligen tillhöra bagängen, men det är en annan historia ;) men där hade dom telefon tid halv 3, och jag var ganska så upprörd då så jag kunde inte vänta 1 och en halv timme innan jag fick prata med någon så jag skrek till Tommy; vi åker till akuten!! haha helt upprörd ;)

när vi kom dit så sa dom att ja, Johanna behövde träffa en läkare, men att det skulle ta flera timmar på akuten, så det va bättre o åka till vårdcentralen, och så ringde den snälla sköterskan ditt så då fick vi en tid halv 3, ist för o vänta på att få ringa vid halv 3 ;)

vi fick sitta och vänta på doktorn i över en halvtimme och sen när vi väl fick komma in så tittade han bara på Hannas hand och sa att han skulle skriva ut pencillin. Jag hade väldigt dåligt samvete för att jag inte hade kommit in igår osv, så jag förklarade för läkarn och det inte såg så farligt ut i går, mest som två små hål och ingen svullnad m.m men han verkade ha bråttom och lyssnade knappt inte, men han skrev iaf ut pencillin.

Hanna fick tuggummi från apoteket bara för att hon va så snäll och sköte sig hos doktorn, sockerfritt och allt oxå :)

Fan vad dåligt samvete jag har, jag borde ju ha åkt in med henne direkt, men jag hade ju även tanken att hon har ju fått stelkrampssprutan och det va ju ingen svullnad då och allt det där. lätt o vara efterklok heter det ju..

men iaf, just nu känner jag mig som världens sämsta mamma.

aja ska kolla på tv med Hanna och Tommy nu.

over and out


Kommentarer
Postat av: Emma H

Usch, det lät läskigt de där. Men Nu fick ju hon iaf penicillin =)

Puss

2010-01-18 @ 19:52:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback