Midsommar och lite annat

Ja, jag har inte skrivet på ett tag, så jag får väl börja berätta om midsommar afton helt enkelt: Det började med att jag och Tommy boy tog en promenad hem till Kenneth och Monicka, en jävligt lång promenad måste tilläggas, eftersom dom bor ända nere vid fisksjön och vi bor ju vid Nobel, ett par kilometer helt enkelt, jag va jävligt svettig när jag kom fram, kan ju tilläggas ;)

Väl där så bjöds det på goo mat, jag älskar midsommar mat, och potatisen var värd att döda för! Haha fast det kanske berodde mest på att jag inte hade fått äta potatis på en hel vecka, eftersom vi kör våran "underbara" diet. så maten uppskattades rejält! Vi blev även bjudna på efterrätt, jordgubbar, glass grädde, chokladflan, ja allt möjligt, och det va gudomligt gött!

Efter ett par timmar där så fick vi skjuts hem av självaste Louice, fast först svängde vi förbi ok för att inhandla groggvirke och lite såna grejor, när vi kom ut ur bilen så kom vi på att vi hade glömt att köpa cigg, så Louice fick vackert svänga in vid konsum på frödingsplan, som tur va, så var det öppet.

Sen var det bara hem och fixa sig efter som Emma och Ellen skulle komma.
Vi började med att sitta nere vid grillplatsen, Emma och Ellen grillade men jag och Tommy hoppade den biten eftersom vi hade käkat massa mat strax innan, när dom hade grillat klart så spelade vi kubb, Emma och Ellen vann, men det va bara ren tur!! ;)

Sedan drog vi upp till oss en liten stund innan vi bestämde oss för att ge oss ut till Jossan, en av Tommys kompisar som för övrigt verkar vara extremt trevlig :P Efter någon timme där så fick vi för oss att vi skulle ut och åka båt, sagt och gjort så drog vi ut dit, och Anders som äger båten och även va kapten va inte så nykter, så vi gick på grund ett par gånger, haha! hur det kan bli!

aja det va väl det mesta om Midsommar.

Midsommardagen:

Tommy drog iväg nästan på en gång när han vaknade te Anders, så dom börja dricka öl tidigt på morgonen (jävla alkisar) ;) på eftermiddagen så hämtade dom mig, så då åkte vi ut te Lunedet och åkte lite båt ut till en udde och grillade och grejor, helt mysigt va det ^^ kan ju tillägga att kapten va mkt nyktrare den här gången, så vi lyckades hålla oss på rätt sjöled iaf haha! ;)
en bra kväll helt enkelt!

Igår:

Så mådde jag skit hela dagen, hade lite feber och ville bara dö!
Tommy åkte och gratta kenneth som fyllde år i Lördags, medans jag stanna hemma och låg på soffan och tyckte synd om mig själv! När Tommy kom hem så åkte vi och hämta fröken löken som ville åka och bada, så det va bara att bege sig ner till stranden och låta henne göra det. :P
Kan säga att när vi kom hem så dröjde det inte många timmar innan jag låg och sov och va halvdöd, men vad gör man inte för sin lilla prinsessa :)

Idag: Mår jag lite bättre, men känner av halsen plus att jag nyser och hostar och är snorig som aldrig förr, det är helt enkelt inte bra att vara ute på sjön^^ '
Jag ska även till arbetsförmedlingen idag, så vi får väl se hur det går, hoppas på att dom inte är allt för träliga för det örker jag inte med!
Sedan blir det väl en tur på barkis, eftersom det har legat på is hela helgen, så bara att rycka upp sig igen!

Ja det va väl allt tror jag! :D

Eller föresten Ella Bella har lärt sig att säga Åsa och Tommy :D Åsa=Doda, och Tommy= My hehe så söt! :D

bye bye


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback