slutkörd mamma

Just nu är jag totalt slut, det har varit en helg som mest har bestått av skrik och gap, trotts och nej, nej, nej, nej, nej, nej, nej ,nej, hela tiden ungefär. En högtalare i golvet och en trasig tavla i hennes rum, hon blir så arg när hon inte får som hon vill, och då tar hon ut ilskan på dödating, även jag har väl fått mig en och annan smäll, men vad ska man göra? jag kan inte direkt slå tillbaka, och jag skulle aldrig komma på tanken att göra det heller för den delen.

Men jag känner mig så maktlös när hon bli sån här, inget jag gör eller säger duger, utan det bäddar bara för mer skrik och bråk, och en ännu mer slutkörd mamma, jag är verkligen inte på topp just nu och jag längtar bort, på en lång semester för att få samla krafter och ta hand om mig själv, fan vad underbart det skulle vara att åka till ett spa, få en massa behandlingar och klippa håret! åh det skulle vara skit härligt!

Det skulle väl vara en sak om jag fick sova någorlunda på nätterna men inte ens det går! först så somnar hon sent som fan, fast hon ska vara i säng senast 20.00, och sen vaknar hon runt 2-3 på natten kommer in och lägger sig och ligger och pratar och bråkar med katten till en 5 på möra, sedan somnar hon om och sover till 8 om jag har tur alltså.

Jag hoppas att hon snart blir den goa Johanna igen, jag vet att hon är i trotts åldern, det behöver ingen förklara för mig, men ibland så önskar jag att den redan va över, och det här är fortfarande bara början.
Men jag överlever, jag överlevde 3 års trottsen, så jag kommer överleva 6 års trottsen oxå, dock med nöd och
näppe, men överlever det gör jag alltid!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback