Varför köpa märkeskläder till barn?

Jag kan inte riktigt fatta poängen i det hela, men kanske är det bara jag som är dum? Ursäkterna som jag har hört är att det håller bättre kvalitet, aja så kanske är fallet men har du tänkt på hur länge ditt barn har dom där dolce gabbana byxorna? max ett halvår om ens det, och är det ett "normal" aktivt barn, så slits inte byxorna ut även om dom är köpta på ica maxi, så egentligen är det ingen skillnad på ett par dolce gabbana byxor och ett par byxor från ica maxi, kvalitets mässigt alltså, eftersom dom inte hinner slitas ut,  right?

Men det va egentligen inte det jag skulle skriva om, anledningen till att jag skriver det här är för att jag hörde en konversation mellan två barn på dagis för några dagar sedan, det va mellan två flickor och vi kan säga så här: Flicka 1 har "billiga" kläder från te.x: Hm,lindex,kappalh och även lite seconhand. Barn två har dyra kläder från te.x: dolce gabbana, lee, levis osv.

Flicka 2 säger: Åh vi har nästan lika danna byxor!
Flicka 1: okej.
flicka 2: ja, fast mina är dolce gabbana, så dom är ungefär dubbelt så dyra som dina!
Men en väldigt högfärdig ton.
sen fortsätter flicka 2 och skrytter att dom hade köpte byxorna i den nya affären brevid ÖoB och att det bara är rika som kan handla där..

:O

Så min poäng i det hela är:  köp dina märkeskläder till barnen om det nu är så viktigt, fast brutalt onödigt, men lär för guds skull inte barnen att skrytta om det!
Vem har sagt att flicka 1 är fattig bara för att hon har billigare kläder, hennes föräldrar kanske bara tycker att det är onödigt att köpa dyra märkeskläder som barnet växer ur inom ett halvår?

Det är ju egentligen inget  speciellt  att skrytta om, det skulle va som att jag sprang och skröt om att jag bajsa igår, så intressant är det alltså ;)

Jag gillar inte ouppfostrade barn, speciellt inte elaka och högfärdiga barn, jag blir nästan illamående av dom, det gäller vuxna för den delen oxå.

Men aja, nu har jag sagt mitt iaf.








Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback