Hade en konstig dröm i natt.

Jag visste inte om jag skulle skriva det här eller inte men jag kände att jag är tvungen att få ur mig det, annars kommer det gnaga hela dagen.

Den började med att jag fick ett telefon samtal, från en kvinna, jag är inte helt säker men jag tror det va min mamma. Hon sa massa konstiga saker om Farmor, att farmor väntar på oss?
Jag svarade; men Farmor är död, hon dog för en månad sen!
då ändras hela drömmen och helt plötsligt så va jag i Pålsboda med mina syskon (en by innan man kommer till Hjortkvarn)
Helt plötsligt kommer min mamma, och säger att vi måste träffa farfar innan farmors dödsdag, åter igen säger jag: men Farmor är redan död! hon dog för en månad sen? vi kan inte träffa farfar före det, för det har redan hänt!
Jag blir förvirrad och frågar mina syskon vad hon pratar om, men dom verkar inte höra eller se, dom är mer nyfikna på vad dom gör i Pålsboda.
Min bror Johan pekar helt plötsligt och säger där kommer Farmor och Farfar!
Johan verkar inte heller fatta att Farmor är död, jag vänder mig om och ser dom!
Men det va något konstigt med Farmor, hon va frisk, hon hade ingen rullator och ingen syrgas maskin, hon såg helt levande ut, väldigt lycklig.

Farmor säger: ni måste träffa Farfar före min årsdag!
Jag vänder mig om till mamma och frågar vad hon pratar om, men nu verkar det som att mamma inte fattar eller ser? hon säger: jag vet inte vad du pratar om?

Helt plötsligt går det upp ett ljus för mig, jag inser att Farmor pratar om sin dödsdag, alltså att vi måste träffa Farfar före det har gått ett år sedan hon dog!

jag vänder mig om mot farmor och farfar igen, men då är farmor borta och farfar verkar inte ens veta att hon hade varit med, och frågar oss: nej men, vad gör ni här?

då vaknar jag.
jag minns drömmen som att det verkligen har hänt, som att jag verkligen har pratat med mamma och farmor och att vi verkligen va i Pålsboda.
Va det här bara en extremt verklig dröm, eller ville Farmor säga oss någonting?
Det känns som det, men jag vet inte.
och vad hade mamma isf i drömmen att göra?

jag har drömt fler gånger om Farmor, men jag brukar inte minnas dom drömmarna så bra, men den här sitter i!
Vad tror ni? en extremt verklig dröm, eller att hon ville säga någonting?
lite läskigt det här.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback