Haha ;)

Jag och Hanna sitter och tittar på tv, det är snart dags för henne att sova, men en liten stund till får hon minsann vara uppe, jag är väla snäll? ;)

Idag när vi satt vid köksbordet och åt, så pratade vi om att Hanna kan teckenspråk och grejor (dom får lära sig det på dagis) så hon visade oss lite färger, och hur man säger smör, salt, peppar hungrig och en massa andra saker, lite kul att hon kan så mkt sånt där, det är hon som får lära en annan nu förtiden ;)
Men iaf så började vi prata om vad vi hade för hårfärg och ögonfärg:

-Hanna vad har du för ögonfärg?
- Blå säger hon med ett stort leende.
- vad har jag då?
- hon tittar noga och sen säger hon Åhhhh.. mamma du har olika färger!
- jaså vilka färger är det då?
- gröna och blå.. och lite bruna! du har verkligen jätte mkt! haha ;)
Sen frågade vi vad Tommy har för ögon färg, och då svarar hon blå-gröna utan problem ^^

Efter det säger Tommy: vad har jag för hårfärg?
- svart säger hon helt självsäkert.
- ja, mamma då?
- Haha mamma har rött hår säger hon med ett stort flin, vete fasen varför det skulle vara så roligt? ;)
- vad har du då Johanna? säger jag
Då tar hon en hårslinga och tittar noga på sitt hår, ler lite finurligt så där som bara Hanna kan och säger: Gult! jag har Gult hår, Det är nog därför jag är så dum! sen bryter hon ut i gapskratt!

Haha jag och Tommy kunde inte hålla oss och bröt ihop på köksbordet, jag tror vi alla tjöt av skratt! ;)
till saken hör att Hanna har hört oss säga: dum blondin, eller äru blond eller? så det va väl där ifrån hon fick kommentaren;)

och nej Hanna tycker inte att hon är dum, och vi tycker inte att Hanna är dum, det va bara en rolig kommentar, och hon sa själv att hon skojade, för självklart var vi noga med att kolla så hon inte menade allvar.

Hanna är nog den mest underbara unge man kan tänka sig, jag va lite inne i datorn nu och då säger hon: men mamma, är du ledsen? jag: nej, vadå då?
-det ser så ut! åh min lilla sötgroda, underbarare unge får man leta efter! ♥

Nej nu slår jag igen dumburken och umgås med min lilla flicka ist!





Hanna hemma hos morfar ^^



en bild från lek och bus landet, övriga ligger på fejjan ^^
haha vet att jag har lovat bilder här, men örker int!



Sveriges nästa ryttarina! ;)

aja, nu ska jag iaf slita mig!

bye bye

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback