en massa kärlek och annat skoj.

Ja vad säger man om dagen då? Jag har knappt sett röken av Hanna, eftersom hon har varit och lekt med Viktor (han som bor i grannhuset). Va där och plinga på vid 3-4 någon gång och sa att Hanna skulle komma hem och äta lite mellanmål, och sen fick hon gå och leka igen, men det gick inte förstår ni för hon hade precis ätit mellanmål hos Viktor, och dom skulle precis börja med vatten lek (Viktor har ju badkar, så jag tror minsann att det är därför Hanna leker så mkt med honom;) ) Men iaf, så var det bara att gå hem igen, sa till Viktors mamma att hon kunde skicka hem Hanna vid 18.00.

När jag kom tillbaks hem så tänkte jag att det va lika bra att skriva en lapp med mitt telefon nr till Viktors mamma, eftersom Hanna verkar ha fatta tycke för honom och gärna är där.
Hon hade tänkt samma sak och skrivet ner sitt nr på en lapp, så ja, nu har Hanna officiellt tagit en kliv ut i "stora barn" livet, eftersom jag har för första gången i mitt liv, bytt nr med en annan mamma (När det gäller en av Hannas nya kompisar alltså) haha ja lite svårfattat det där, men ni förstår nog ^^
Så det är väla bara att accepetera att min "Bebis" har blivet stor! åh min snutteunge! ♥



Kunde aldrig drömma om att den här lilla tösen,
skulle bli så stor så snabbt!
vart har tiden tagit vägen? :O
mamma älskar dig snuttan! ♥


Helt ärligt kan jag känna mig lite avundsjuk på Viktors mamma, hon verkar orka så mkt! Hon är garanterat runt 40 år, ensamstående, har ett hus, och hon orkar leka, hitta på en massa skoj, och verkar ha fantasi till tusen, en annan orkar leka en stund och sen tar vardagen över, tvätta, städa, laga mat, rensa kattlådan.. ja ni vet vad jag menar.. Medans hennes energi aldrig verkar ta slut, vad äre för fel liksom? ;)

Men ärligt talat så lägger hon nog mer energi på att leka och ha kul med barnen än att ta hand om allt praktiskt som städning och så, inte att hon har skitit alltså, utan jag menar att människan nog har insett att det finns viktigare saker i livet än att ha ett rent och fint hem, och viktigare saker i livet än att stå vid spisen i flera timmar och göra kyckling och potatis, när det finns en grill, som dom kan grilla allt på, hänger ni med?

Ibland funderar jag oxå på att bli en sån där morsa, bara vara ute och leka, ha kul och bara städa upp det värsta eller när det verkligen behövs. och som dom gör, är det soligt ute, ja då drar vi fram körv och brö, eller en liten köttbit ist för att stå inne och slita så kan vi  grilla och ha kul, och barnen kan leka på gården medans mamma lagar mat, det måste ju vara helt underbart? :)

Ge mig ett hus nu, please gud? jag ska bli en supermorsa!
och sluta noja över allt det  praktiska!



Japp här är jag, stålmorsan!
yeey!

Höhöhö fast när jag tänker efter, så kan jag nog inte skita i att städa och tvätta, det har blivet lite som en tvångstanke för mig, jag måste städa, fast det är i stort sett rent överallt, så måste jag städa något.
så den drömmen sket sig, men vet ni vad? Jag är en toppenmorsa iaf, det har min pappa sagt, så det så.

Jag leker ju och umgås med min lilla tjej iaf, bara att en eller två timmar om dagen går till det som måste göras, men det kan jag faktiskt leva med, så är det ;)

Men iaf Viktors mamma är en extremt stark kvinna måste jag säga!
:)


aja nog om det.

Tommy är hemma hos en kompis och umgås lite, så jag sitter här helt själv, efter att han har jobbat 12 timmar desutom, men vet ni vad? det gör ingenting, för hans kompis behöver honom, och jag är bara glad att jag har en sån underbar pojkvän som faktiskt ställer upp för sina kompisar, och för sin familj, och ja alla.
jag måste helt enkelt vara lyckligt lottad, en underbar unge och en underbar karl, kan det bli bättre? ♥

Jag känner mig full av kärlek idag:D
vi lever väla i en underbar värld, är det inte så?



Älskar dig min lilla töntamon! ♥

vet ni föresten, jag kan skåda in i framtiden,
jag kommer få Öroninflamation, i natt, eller i morgon.
hur jag vet det?
tja, det har börja värka lite granna i örat och vätska
sig lite.

:P

over and out!


Kommentarer
Postat av: Jessica

Tack för ditt tips :)

Ska kanske fundera på att måla sängen o sängborden .. hmm :)



Fond vägg har jag redan :) Men syns inte på bilden, om du kollar i kategorin svorum-vårt så syns den :)



2010-05-24 @ 19:38:31
URL: http://mammajessica.webblogg.se/
Postat av: Mamma Jessica

Tack! :)

Det blir nog bättre när man kommit på hur man ska göra med möbler osv. och kasta ut den äckliga gamla byrån som står där nu :(



2010-05-25 @ 11:52:57
URL: http://mammajessica.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback