onsdag.

Sitter här på golvet i vardagsrummet, och funderar på att ta en snabbdusch innan det är dags att hämta fröken löken. Funderar oxå på att FÖRSÖKA städa lite eftersom Kenneth kommer hit och ska hjälpa Tommy med tapeten sen. grejen är bara den att hela vårat sovrum står i vardagsrummet just nu, lite rörigt så att säga, men vill man ha det fint får man lida pin så äre ;)

Fick åka te Rusta och köpa ännu en vit färg, verkar vara väldigt svårt att täcka över en grön tapet tydligen >_< eller ja.. den är ju övertäckt men den lyser igenom på sina ställen. Men det kommer bli så bra när allt är klart (: ska köpa nya krukor och blommor och gardiner och ett fönsterhjärta plus en lampa här någon dag tänkte jag, så fönstret åtminstonde får bli fint tills vi har nya möbler, någonstans måste vi ju börja ^^

Älskar att renovera, är så sugen på att ta allt på en gång, men får nog dela upp det lite (: nästa gång är det Hannas rum som står på tur ^^

Men nu ska jag slita mig så det blir lite gjort, och så måste jag ju kolla till Tommy boy så han gör rätt oxå! bäst att ha koll på grabben så att säja!

puss ;)


Kommentarer
Postat av: Emma H

Måla vit färg på tapet? :P

Brukar man inte ta bort tapeten först =)

Eller kanske jag som är vimsig =)

Puss

2010-11-11 @ 09:50:08
Postat av: Åsa

Nja, det gör man som man själv vill om tapeten är sliten och trasig. annars är det ju mkt smidigare att måla direkt på tapeten. och eftersom våran va hel så drog vi bara bort skarvar och sånt, och jag ser minsann inga fel på vägen iaf ;) Men som sagt, det är väl en smaksak. :P

2010-11-11 @ 11:15:38
Postat av: Louice

Finns väll inte en vettig människa som står och tar bort tapeten. Man behöver ju bara spackla och slipa eventuella skavanker och sen på med färg. Skulle tapeten vara mycket mörkare än den färg man valt är det bara att måla med grundfärg först. Finns ju en anledning till att det tillverkas sådan.

Så ja Emma, du är vimsig ;)

2010-11-11 @ 11:33:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback