Fröken bitter

okej, just nu för stunden är jag förbannat bitter, har egentligen ingen som helst anledning. Men idag orkar jag verkligen inte, jag städade igår! Jag dammsög och allt det där, ändå så måste jag likförbannat städa och dammsuga idag igen för det ser ut som att någon har släppt en antombomb här. Disken står på hög i köket, det ligger leksaker överallt (mest i soffan eftersom Hanna inte orkar leka så mkt) sängarna måste bäddas, kattlådan ska rensas och helst "diskas" ur oxå. Hannas näsa ska torkas, jag måste hämta vatten och allt annat hon vill ha, hon duschar så fort hon får orken och går ut med blöta fötter i lägenheten, vilket slutar med att jag måste gå och torka golvet hela tiden. Mitt i allt det här ska jag plugga, och det är mkt plugg nu. Hur jag ska hinna är för mig ett mysterium.

Samtidigt mitt upp i allt det här så måste jag hålla humöret i trim, inte så kul för Hanna om jag skulle vara grinig på henne, hon är ju liksom sjuk och det är inte hennes fel att jag tappade humöret helt plötsligt. Inte hemmets del heller egentligen, utan allt bottnar väl i att folk inte kan skaffa sig egna liv, eller rentutsagt gå vidare i livet.
Nu kom jag på själv varför jag va grinig, vilken bra pyskolog jag är (;

Nej, men seriöst jag börjar bli trött nu, jag vill leva mitt liv som jag vill, inte behöva tänka på att jag kan råka såra någon. För det är inte min avsikt. Men bara för det så kan jag inte leva i det förgångna bara för att resten ska må bra. Jag måste väl må bra, ellerhur?

Vill inte jag ha kontakt med en person, eller umgås med någon annnan, eller rent utav inte tycker om den 3 personen så ska väl inte jag vara illa tvungen att göra det, right?
Jag har aldrig tvinga någon att tycka om/umgås eller ha kontakt med en person som jag tycker att tex "Berta" skulle ha. Så varför skulle jag då behöva görat?

Jag vill faktiskt leva mitt eget liv FRI från alla krav att jag MÅSTE gilla en person, att jag måste prata med den där personen annars blir h*n sårad för att jag inte skulle tycka om denna. Men hallå! Jag kanske faktiskt inte tycker om personen i frågan, är det ingen som inser det?

Bara så ni vet, så handlar inte det här inlägget om någon av mina vänner, utan en helt annan person. så ta inte åt er nu, läs det helst med en nypa salt, eftersom det absolut inte är någon kritik mot er (;



Bild google










Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback