fetto dag.

Idag är en sån där dag som jag känner mig allmänt fet, känns som att alla kläder sitter för tajt och åt för mkt runt magen, även mina (tommys) mjukisbyxor som är flera nr förstora känns för små idag. Men det beror väl lite på att det är i "mitten på månaden" och jag har pms och ägglossning, då känner man sig ju dubbelt så fet på en gång, iaf jag. Sen har det kanske med att göra att alla 3 klänningar som jag köpte, passade på håret, och det känns inte helt okej, när det va min normala storlek.

Samtidigt som jag försöker hitta motivation till att börja träna, röra lite mer på mig (att jag går flera km per dag verkar ju inte göra någon nytta) så tryter den, jag är så uppe i skolan just nu, jag ger 110% där, jag har inte så mkt kvar att ge till något annat, när hemmet och skolan tar all tid.
men det är bara ursäkter, jag vet :p

Jag hoppas att min MC jacka passar bra iaf, den kommer antagligen i morgon eller på Fredag :D

Nä, nu är det färdig gnällt, jag ska försöka aktivera min vackra lilla dotter lite, och sedan ska jag poppa lite popcorn till henne, för det har hon tjatat om sen hon kom hem ;) Till alla moralkakor: Popcorn är inte onyttigt, och inte farligt att ge sitt barn heller, bara så ni vet.

Vet ni hur mkt jag har börja störa mig på allt gnäll när det gäller barn och godis? OKEJ, jag vet att ett barn inte mår bra av för mkt, med det handlar om en sund inställning till mat, inte att dom ska vara livrädda för allt med lite socker/fett i. Hanna äter Lördags godis, hon kan även få något gott mitt i veckan, det är helt ofarligt bara det inte går till överdrift. Hanna följer vikt och längdkurvan perfekt och har även en god hälsa, så nej, jag gör inte mitt barn en otjänst bara för att hon får lite godsaker bort i mellan.
som sagt: En sund inställning och ingen överdrift.

Nu var det färdig gnällt iaf;)



Fröken Banan :) ♥

Kommentarer
Postat av: Louice

Valde du medvetet en bild med kakor i? haha..Goa skruttungen! :)

2010-09-15 @ 16:05:14
Postat av: Åsa

Haha nej det gjorde jag inte, kanske omedvetet ;)

2010-09-15 @ 17:52:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback