planer och annat snack.

länge sedan jag blogga nu, men det är väl inte riktigt prio 1 kanske. Jag tog hemstudier i dag ist, mår inte helt hundra så orkade inte sitta 3 timmar i skolbänken. Men det är ju inte obligatoriskt som tur är, man får ju välja om man vill plugga hemma eller i skolan.

Men över till annat. Vi har ju en massa planer på att göra om lägenheten, ett rum i taget givetvis.
Först blir det ju vårat sovrum och det känns faktiskt bra, skönt att få ordning på det och inreda det, rummet kan ju bli jätte bra, bara man läger ner lite tid på det, just nu ser det ju bara tråkigt ut ;)


Iaf så har vi tänkt så här (Nu får ni försöka att hänga med): Gaderoberna i Hannas rum ska helt och hållet bli hennes, så städskrubben som är där nu, blir utflyttad till gaderoben i hallen, utekläderna som hänger där som vi inte använder så ofta flyttar till en av mina gamla gaderober (det vill säga i samma gaderob som Tommy har sina arbetskläder) och jag köper mig en fristående gaderob så jag får utrymme, för just nu får jag inte plats, jag har två gaderober, den ena delar jag som sagt med Tommys arbetskläder och den andra med Tommys Tjocktröjor och skjortor. så me andra ord så behöver jag en egen gaderob ;)

Haha hängde ni med? ;)

Så, så ser det väl ut för tillfället, det är bara det av vi ska sätta igång någon gång oxå, men det kommer väl, ingen ide att stressa ^^

Jag tror även att vi har hittat boven till allt damm, eller ja jag är helt säker. Det är den underbara soffan som jag sitter i just nu, det är en riktig dammfälla. Det bara yr damm omkring den när man tex skakar kuddarna. Så där måste vi finna en lösning.

Tommys lösning är ju att sälja soffan och köpa en ny, inte bara pga dammet utan fjädrarna oxå, eftersom dom har börja leta sig ut ur kuddarna och sticks och jävlas, plus att katten kloar på soffan oxå (vilket är förstårligt, den är ju som en stor klösbräda egentligen)

Men jag tycker att vi ska klä in soffan i något tygg ist, så kanske vi slipper både dammet, fjädrarna, och att katten klöser på soffan, plus att det är mer behagligt för plånkan. Men vi får väl se vem som vinner ;)

Sen är jag ju även lite sugen på ett nytt soffbord, Tommy vill ju ha en ny Tv bänk, så då vill jag ju självklart ha ett nytt soffbord liksom, det förstår ni väl? ;)



Här är det, bordet finns på jysk ^^
Men då har vi ett problem till, Tommy är lite allergisk mot korgar under
bordet, eftersom man bara "samlar på sig en massa skit"
Men han borde ju känna mig vid det här laget och veta att jag skulle töma korgarna varje
gång jag städade!
så jag ska allt vinna diskutionen ^^

Men Vardagsrummet blir väl säkert inte än på ett tag, så jag kommer garanterat hitta en ny favorit ska ni se :)

haha bara en massa tjat om inredning, jag vet :)
Men fatta vad snyggt det kommer bli här när allt är klart,
jag har ju faktiskt fruktansvärt bra smak ;)

puss ♥


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback