unga mödrar.

Just nu kollar jag på unga mödrar, och kan verkligen inte låta bli att störa mig. En mamma pratar om att det är svårt att vara ung mamma, eftersom dom har så dålig ekonomi, och att det bara är pappan till deras barn som jobbar. Sen går hon i en affär och köper coca cola, godis, choklad, nallar till barnen och en massa skit bara helt enkelt. Är det verkligen sådant man köper om man har dåligt med pengar? Inte vad jag skulle köpa iaf, jag skulle hellre storhandla en jävla massa mat, vilket vi iofs gör varje månad, fast vi inte direkt lider av pengabrist.

iaf sen avslutar hon shoppingturen och säger: Jag har ingen koll på ekonomin eftersom jag inte har någon det är killen som har det eftersom han jobbar. haha what? klart man har koll på ekonomin iaf?
Klart hon borde förstå att hon inte ska handla en massa onödigt skit om hon inte har råd med det, någon ekonomisk kunskap måste hon ju ha iaf.

När dom kommer ut från affären så ställer hon sig och kollar på hus och säger att ett hus är billigt osv. Killen verkar mest besvärad, och jag förstår honom, hur fasen har hon tänkt att dom ska kunna bo i ett hus med bara en inkomst och 2 små barn?

Jag fick intrycket av att hon inte vill jobba och försörja familjen, hon verkar glida runt på en räkmacka och killen får göra allt. Gillar inte sånt folk. Okej, jag jobbar inte men jag studerar, och innan jag börjar göra det så sökte jag faktiskt en massa jobb, så jag kan inte gnälla på mig själv, och inte ni heller föresten ;)

Gosh, kan inte minnas att jag någonsin har varit så där omogen faktiskt , men det har jag väl säkert, i andras ögon iaf ^^

aja färdig gnällt!

;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback