försovit oss

ja, idag lyckades vi med klassikern, jag och Hanna banan försov oss! först fick jag panik när jag vaknade och insåg att klockan va 07.00, jag ska egentligen gå upp vid 05.30-06.00 för att hinna med alla morgon bestyr, visst hade vi säkert hunnit om vi hade skynda på som fan, men då hade dagen börja med stress ytterligare en gång, så jag tog det lungt, ringde till dagis och sa att vi hade försovit oss och Hanna skulle komma vid halv 10 i stället. (min lektion börjar klockan 10.00)

Det blir ju lite välbehövlig kvalitetstid oss i mellan, finns ju inte så mkt sånt längre tyvärr :/ Men måste säga att jag har sovit många timmar i natt, så kanske är jag inte lika trött i dag? somna liksom vid 22.00 och gick upp vid 7.00. (;

Vi har i alla fall fått i oss frukost nu, eller ja Hanna har fått i sig frukost i alla fall! Hennes nya favorit är mannagryns gröt, så det fick de bli, och jag har druckit 2 koppar kaffe, det va min frukost det :P

I morgon ska Hanna till Degerfors och gratta Matilda som fyller (5 år?) är lite osäker på det där :P

och jag längtar till helgen, är så förbannat skoltrött just nu! vill ha ett jobb i stället för då har man i alla fall ett liv när jobbet är slut för dagen, nu är det ju bara hem och sätta sig o plugga osv, börjar tröttna lite!

Haha men varje gång jag får tankarna att hoppa av så tänker jag på vårat framtida hus, och då får jag lite krafter att fortsätta! Jag måste ju ha ett jobb för att kunna köpa hus, och ett hus är ju en av mina drömmar så det måste ju slå in! (;

Trött på att inte ha körkort är jag i alla fall, förbannat trött på det! Så jag ska försöka övertala Tommy att vi ska börja övningsköra när snön är borta! Det öppnar ju även chanser för jobb, och en gladare Åsa som slipper springa fram och tillbaka flera gånger om dagen (; så nästa prio är väl ett körkort ^^

Haha ja just ja igår hände det en "rolig" sak! så här va det:

Tommy och jag va o stor handla, så är vi påväg hem, och åker på 30 vägen hem till oss, den som går vid Thomas zoologiska. i alla fall, när vi kommer fram till gamla värdshuset så går det två personer MITT I VÄGEN, samtidigt som det svänger ut bilar från värdshuset och bara kör, så Tommy hamna i läget att välja: köra in i bilen, köra på dom gående personerna eller ta snövallen, han valde det sistnämnda! Haha och så satt vi fast där ett litet tag, och tog oss sedan loss (det är ju en volvo)

Haha men det roligaste va att efter vi hade plockat in alla varor skulle bege oss iväg efter Hanna (som Susanne va barnvakt åt, går inte att ha med henne när vi storhandlar) så märkte vi att vi hade fått punktering på framdäcket! Haha omg, jag dog!

Så det va bara att ställa sig och byta däck i minusgrader, kallt utav bara helvete va det, så det rekomenderar jag inte!

Ne, men nu har jag svamlat som fan, så nu blir det duschen och grejor!

puss


Kommentarer
Postat av: ulli

Körkort tycker jag verkligen du ska ta, en mycket bra investering i ens liv :)

2011-02-20 @ 09:23:50
Postat av: Åsa

Ja tycker jag med :) bara att det måste finnas tid och pengar till det, men det ordnar sig det med ^^

2011-02-20 @ 12:30:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback