astrid lindgrens värld.

Skriver en gång till i brist på annat, eller ja jag har ju tvätt att plocka in i gaderoberna och en kattlåda att städa, men det låtsas jag inte om för tillfället (;

I alla fall så har jag kollat upp lite husvagnar och grejer som en kan hyra här i sommar, och dom billigaste ligger på ca 1000-2000 kr veckan, helt okej pris eftersom det är fräscha husvagnar oxå ^^ Men kravet är dock att man måste hyra dom veckovis, alltså från Söndag-Söndag tex.

Känns lite surt att hyra en husvagn för en vecka och använda den 2-3 dagar.. så jag har kollat upp lite campingar runt omkring Astrid Lindgrens värld, och det finns en dyngmysig med "äventyrsbad" och solstolar m.m. Tror Hanna skulle älska att vara där, plus att då kan vi stanna en vecka och även kolla in Vimerby lite mer, och även lite mer Astrid sevärdigheter.

Sen finns det ju även en billigare camping att stå på, dock verkar den inte lika "rolig" för Hanna, alla vet ju att hon behöver fart och fläckt, även om denna camping nu var billigare.. mycket att tänka på!

Det tredje allternativet är ju att stå på Astrid Lindgrensvärld campingen, dock är den ju bara till för parkens gäster, vilket betyder att vi får stå max 3 dagar, speciellt under högsäsongen, hade vi åkt på lågsäsongen så hade vi ju kanske kunnat stå längre..

Som sagt mycket att tänka på, och mycket att räkna ut, bland annat om det verkligen blir så billigt för oss att ta ett campingpaket, när det gäller 2 vuxna och max 3 barn. känns som att det blir billigare om vi enbart köpter en 2 dagars entre biljett och sedan campar vid sidan av, eftersom jag får en känsla av att vi får betala mer än vad vi egentligen behöver om vi nu skulle ta ett paketpris.

Men en jävligt rolig semester, det ska vi allt ha i alla fall!
det är en sak som är säkert som korvspa (;



En bild från förra årets resa (;

puss

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback