operation..

Pappa opererades i igår kväll/natt.
Den gick visst bra vad jag har hört.

Först va det fel på buksportkörteln, och sedan hitta dom fel på galblåsan,
då vart han skickad till kirurgen och fick ligga på den avdelningen en halv dag eller så,
va och hälsa på honom då och han såg inte kry ut alls.

Sen strax efter att vi hade åkt därifrån blev han flyttad till IVA.
Där fick han sond i näsan, syrgasmask och kateter,
och igår vart han opererad akut, hans tarmar hade tydligen växt ihop sig, så dom va tvugna
att "ta isär dom".

Vet inte vad som händer nu faktiskt, han har ju fortfarande fel på buksportkörteln och gallblåsan,
men huvudsaken är att operationen gick bra, den va ju riskabell eftersom han va så infekterad i magen, så dom
ville helst vänta tills det hade gått ner, men som sagt va dom ju tvugna att ingrippa tidigare.
tur att allt gick bra, sömnen har varit obefintlig i natt, i stort sett.

Men nu ska jag försöka övertala Tommy till att dra in till Rusta och köpa tapeter och färg till vardagsrummet ;)
Har en rätt soft vecka i skolan, plus att jag är lite förkyld så jag sjukanmälde mig igår (dumt jag vet, för en förkylning liksom)

Men som sagt, har inga direkta lektioner så det är väl inte hela världen!

aja, nu vet ni att pappa "mår bra" i alla fall! :P

puss

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback