se på livet genom framrutan, inte genom backspegeln.

Vaknade nu för ca en halvtimme sedan och känner mig dyngbakis, efter ett endaste glas vin igår! känns inte helt ballt, men en börjar väl förmodligen bli gammal!

Tommy har börja målat ännu en gång på vardagsrummet, men jag känner att jag vill sitta här och ta det lungt ett tag och inte stressa igång dagen! Han va btw jävligt snäll i mot mig nu på morgonen, han gick upp med Hanna och lät mig sova! haha hur ofta händer det då? (; så tack älskling.

Pappa ligger fortfarande på intensiven efter operationen, hans buk är tydligen helt öppen :O han har ett bandage över så klart, men fatta vad otäckt för honom själv att ligga där, och veta att hans mage är helt vid öppen, Annelie var där igår när dom böt bandage, så hon fick ju se allt. Usch, stackars pappa.

Tydligen har dom tagit bort nästan en hel tarm för honom (vet inte vad det är för tarm riktigt men jag skulle GISSA på tjocktarmen)

(Buken är öppen pga han va för svullen och infekterad för att sy igen, så nu vet ni varför)

Jag vet egentligen inte så mkt alls, dels för att han absolut inte vill ha besök av oss barn så länge han har så ont som han har, och han orkar inte heller tala i telefonen. Men vad jag vet är väl i alla fall att det blir minst en operation till.

Han kommer ha en lång väg tillbaka till det verkliga livet sen.


Och, ni får ursäkta mig om ni tar illa vid er för att jag skriver om öppna bukar och avklippta tarmar osv, men det är sånt som faktiskt händer i mitt liv just nu, och samtigt är det skönt att få skriva ner en sån här sak, för ibland tror jag att jag bara drömmer allt.. så ni får helt enkelt tåla det, eller inte läsa det okej? ;)

Men nu ska jag gå och gosa med min lilla flicka, som för övrigt är Sveriges goaste lilla tjej! :D



Bjuder på denna ännu en gång, bara för att fylla ut bloggen med lite bilder:)
det kommer nya snart :D

puss på det!

Kommentarer
Postat av: Emma H

Nä men fy va träligt! :S

Hoppas han blir på förbättringsvägen snart.

Kommer han få stomipåse nu då tro?



Puss & kramar

2011-03-05 @ 18:18:03
URL: http://www.PlayLies.blogspot.com
Postat av: Åsa

Mja, mest träligt för honom! Vet inte, men det är mkt möjligt, om han inte har turen att kunna använda "bakvägen" i alla fall, vilket jag hoppas på för hans skull.. känns som att en stomipåse inte riktigt är något han skulle bli överlycklig över, eller ens kunna acceptera att han skulle behöva ha resten av livet.. men det är ju bara att göra livet till det är för honom, om det nu skulle bli så :)



puss

2011-03-05 @ 20:34:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback