När allt blir kaos..

Så vill jag bara låsa in mig, eller bli fullständigt galen på personen/personerna som ställer till det för mig! Jag har kämpat mig blodig för att få en tid till hörselmottagningen för att kolla Hannas hörsel, men när jag fick tag i dom vart jag hänvisad till vårdcentralen eftersom dom gärna vill ha något underlag på att hon skulle behöva kolla hörseln.

Igår ringde jag vårdcentralen men dom ringde aldrig upp, så i morse blev det samma visa igen, jag ringde och fick en telefontid och den här gången kunde sköterskan ringa upp i alla fall, men hon ville först hänvisa mig till bvc eftersom dom har fullproppat på vårdcentralen och inte tar in någon som inte är akutfall. När jag snäll förklara att Hanna inte går på bvc längre eftersom hon snart fyller 7 år så skulle jag tydligen höra av mig till barn medicin! Men jaha, och vad har dom med hörseln att göra?! frågade jag, ja då tyckte hon istället att jag skulle höra av mig till en annan vårdcentral! Men hallå? Hanna tillhör ju eran vårdcentral? det är ju er hon i första hand ska gå till?! svar på minafrågor fick jag aldrig, men inte direkt förvånande!

(Hade jag ringt tex Bagängen så hade dom ju hänvisat mig till Hannas vårdcentral)

Men tillslut sa hon; aja, men du får väl vänta tills hon kommer till BUP!

A men vad fan, det är ju ett halvår dit! hon kanske behöver rör och så, så jävla dåligt med tider kan ni väl inte ha?! Jag lacka ur som fasen sa vad jag tyckte och tänkte och får då till svar: a jag ska rådfråga läkarna här, så ringer jag upp dig. Jaha bra tack och hej!

Detta var vid 13.00, jag har inte fått något samtal alls. Älskar sjukvården i Karlskoga, verkligen! ingen vet vart man ska! Hörselmotagningen tar inte i mot en, vårdcentralen vill skicka oss vidare och vart spelar ingen roll, bara dom slipper ta i mot oss! Gosh -.-

Och den där jävla sidan för barnomsorgsschema får jag heller ingen ordning på, den bara lagar så i morgon ska jag gå in på barn och utbildningsnämnden och be om hjälp så det blir ordning på skiten -.-

Men annars har det väl även hänt positiva saker (: Bella hörde av sig till mig idag och undra om jag va sugen på jobb osv, dock visade sig att jag redan hade sökt det jobbet, men hon la i alla fall ett gött ord för mig, så jag kanske har lite störe chans att få jobbet då? (: funderar även på att ringa chefen för företaget och presentera mig så kan hon omöjligtvis missa vem jag är (; gäller att ha framfötter så att säga!

Men nu ska jag i alla fall få Hanna i säng så att jag kan kolla på DH och alla andra favorit program i fred!

puss på det ;D



Till sjukvården i Karlskoga -.-

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback